Personenalarmering

Je veilig voelen, thuis in je vertrouwde omgeving. Dat maakt Personenalarmering voor u mogelijk. Juist wanneer u ouder wordt, minder mobiel of langdurig ziek bent. Met Personenalarmering is er altijd iemand dichtbij.

Als u zich onveilig voelt of in geval van nood, kunt u met één druk op de knop direct contact leggen met de medewerkers van uw personenalamering. Zij schatten uw situatie nauwkeurig in en schakelen de thuiszorg van de Stichting Wonen en Zorg Purmerend in. Als het nodig is, kunnen zij ook een arts of ambulance voor u waarschuwen.

Aanvraag en vergoeding

U kunt zelf personenalarmering aanvragen bij uw zorgverzekering. Vaak moet u hiervoor een aanvraagformulier invullen. Uw zorgverzekering bepaalt aan de hand van uw medische situatie of personenalarmering voor u (deels) vergoed wordt. Uw zorgverzekering geeft aan of u in aanmerking komt voor een vergoeding, en welke aanbieder u kunt kiezen voor uw personenalarmering.

Bij de aanvraag geeft u aan dat de thuiszorg van Stichting Wonen en Zorg Purmerend moet worden ingeschakeld als u hulp nodig heeft. Zodra wij de aanvraag ontvangen hebben, nemen we contact met u op.

Alarmopvolging

Als u al thuiszorg van ons ontvangt, dan kunnen wij voor u de alarmopvolging regelen.

Sleutelkluisje

Als u hulp nodig heeft, is het belangrijk dat wij ook in uw woning kunnen komen als u niet zelf de deur kunt openen. Daarom wordt er een sleutelkluisje naast uw voordeur geplaatst. Dit wordt door u zelf geregeld. De code van het sleutelkastje geeft u door aan ons. Uw privacy en veiligheid zijn hierbij gewaarborgd.

Meer informatie

Voor meer informatie over Personenalarmering kunt u contact opnemen met Thuiszorg Purmerend per telefoon (0299) 412 324 of per mail cliëntenadministratie@swzp.nl.